<$BlogRSDUrl$>

donderdag, april 20, 2006

Vandaag volgens Google en mij. 

Voor als je je afvroeg waar dat plaatje van Google van vandaag vandaan komt en wie die Joan Miró dan wel niet mag zijn:

Vandaag is het 113 jaar geleden dat Joan Miró te voorschijn flopte. Hij was een held met een kwast. Maar ook wel met andere dingen. Hij heeft ook beelden gedaan.
Het links bijgesloten plaatje is een afbeelding van de poster van Ballet Romàntic uit 1974 die aan mijn muur hangt. De kracht van Ballet Romàntic die mij toen ik het na een keer links en twee keer rechts in zijn museumsloeg lijk een enorme moker op mijn borstkastje. Is, die is, dat, het niet alleen een aantal van de abstracte symbolen die Miró regelmatig gebruikte bevat maar ook dat de danseres in het midden, op haar rechterbeen na, tot in detail is geschilderd. Alsin: het heeft het allebei: realistich & abstract. In één schilderij wat in het onderstaande twee schilderijen van zijn gemaakt. Beiden zijn The Farmer's Wife. In de linker kun je het zien. Bij de rechter heb je wat meer tijd en verbeelding nodig.




Vrouwen van boeren hebben grote voeten.

eXTReMe Tracker