<$BlogRSDUrl$>

woensdag, februari 15, 2006

na veertig jaar 2006 1966 

Met bovende staande zoekopdracht in Google kwam ik niet veel verder dan het veertig jaar bestaan van de Toyota Corolla en datzelfde van D66.
Bij het jubileum van de Corolla dacht ik "die gaan nog wel veertig jaar mee, makkelijk, het is potjandikkie een Toyota", geïllustreerd met wat foto's en tekeningen. Hetzelfde bij D66 maakte me alleen maar hopen dat ze eindelijk eens zijn gestopt met stuiktrekken en in vrede konden gaan rusten. Na, uiteraard, een themauitzending van de TV-show met nog één keer Ivo Niehe in optimale postuum-eer-verhaal-vertel-vorm. Niet dat ik wat tegen het programma van D66 heb hoor, ze maken er alleen vrij weinig van waar. En ze doen aan principes. Die ze dan een week later weer laten aftreden.
Even vroeg ik mij nog af of de koffiejuffrouw vanop het perron waar ik niet moest zijn voor een trein maar wel voor koffie dan misschien bedoelde dat Beatrix er na veertig jaar mee nokt en Wim-Lex, ook wel de George Clooney van Georgina Verbaan, dan nu mag.
Maar nee! De gedesïllusioneerde verslagen en leeg voor zich uit starende mevrouw die ik van haar stoeltje naast de radio, na enig aandringen (ookwel: koptelefoon afzetten), weg kon lokken zei dus in de eerste plaats al niet: "Na veertig jaar houdt ze er mee op..." maar "Na veertig jaar houden ze er mee op..." en in de tweede, derde en vierde plaats niks over de Corolla, D66 of Bea.
Nee! Dat allemaal niet.
Wat dan wel?
BZN stopt.
Er mee.




En ik wilde een grote koffie, mevrouw. De vijftien cent die dat extra kost is dat meer dan waard. Maar voor deze keer zal ik u vergeven. Sterkte met uw verlies.

eXTReMe Tracker