<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, januari 17, 2006

Tsjééék dit! 

Echt waar! Hup! Kom op! Doe het! Voor ik over Blof begin.

I got it from the toilet seat
&
Gevelsteen

   Nou? Kek he? Weet je waarom? Niet iedereen he? Ik wel.
Van dat eerste is het dat kek maakt, naast dat het Zappa's muziek is, de geschatte leeftijd van de knulletjes in die clip. Toen ik zo oud was was ik ook zo cool dat ik zo jong al van Zappa hield, hoewel ik een hoodie met een grote mushroom erop had. Die ik nooit droeg, omdat die magic mushroom stom was en ik niet van hoodies hield. Ik hou nog steeds niet van hoodies, een gewone sweater zonder zo'n stom ding met zo'n touwtje in je nek is veel fijner. Krijg me niet verkeerd, ik hou wel van Lady Sovereign, ik lag al aan haar voeten in de zomer van '05. Als ik was gaan staan had ik ook ondanks het anderhalve meter hoge podium over haar heen gekeken en alleen af en toe een paardenstaart omhoog zien wippen. Niet alleen hield ik al van Zappa maar ook vond ik destijds Why does it hurt when I pee? machtig grappig.
   Dat tweede is dus vooral omdat ik van voren Pieter Bas heet. Niet omdat ik vaak de gezichtsexpressie van een gevelsteen heb, niet omdat ik daar dierenarts ben, niet omdat ik in Gouda iedere dag weer verbaast er langs heen fiets, mnee. Gewoon omdat ik Pieter Bas heet. Jep. Net als die Minister van Vroegâh. Waar Godfried toen een boekje over heeft geschreven. Jaren later mocht hij bovenstaande gedenksteen onthullen. Van dat boekje heb ik minstens drie exemplaren. Hoewel het best mogelijk is dat mijn moeder om mij te beschermen dozen vol met de memoires of gedenkschriften van minister Pieter Bas bijeengezameld en geordend door Godfried Bomans die ik heb gekregen zo tussen mijn geboorte en mijn bewust worden van dat de wereld uit meer dan mezelf en mijn moeder bestaat naar China heeft verscheept om al daar als de fundering van de Three Gorges Dam te worden gebruikt. Niet dat ik het ooit heb gelezen, hoewel het wel op mijn literatuurlijst van 7VWO stond, net als een boek van Simon Vestdijk, omdat mijn docente dat zo leuk vond. Boeken van Vestdijk vond ze van zichzelf al leuk he, Pieter Bas die Pieter Bas las deed haar alleen maar chiechelen omdat ik die Pieter Bas was.
   Maar mijn achternaam is niet Bas hoor. Bas is kort voor Bastiaan. Mijn middelste voornaam.

   Mocht je het bovenstaande of iets van hier onder in een andere volgorde willen lezen dan raad ik de cut-up machine van op language is a virus aan. Cut it up for Bill!

eXTReMe Tracker