<$BlogRSDUrl$>

donderdag, januari 26, 2006

Futurama 

Sinds Variety onlangs in een artikel over de mogelijke terugkeer van Futurama naar het, doorgaans, zwart/zilveren toverkastje berichtte lijkt het langzaam aan waarschijnlijker dat er nieuw materiaal komt dan toen het nog door Fox gedoogd werd.
Eigenlijk is alles natuurlijk gewoon op CGEF te vinden, maar laat me nou even.
Nu is het niks nieuws dat Futurama binnenkort wel weer eens terug in productie zou kunnen gaan, David X. Cohen, creator/writer/executive producer/voice director/geek, schat al maanden lang dat ze morgen weer gaan beginnen. Volgens het artikel van Variety zou Fox eerst nog wel deals moeten sluiten met het productie team en de voice actors. Als Billy West, Fry/Zoidberg/Farnsworth/etc., een voorbeeld is dan denk ik dat dat wel goed komt. Gelukkig denk ik, als dvd-commentary-veteraan, dat Billy zijn enthousiasme verre van een uitzondering is. Naast dat het er ook gewoon staat.
Elkweg. Wat ik dan vandaag weer las was dat er weer ergens een nieuwe directeur, chef uitzendingen, bij Fox is aangesteld. Die heeft het over het Family Guy model. Waarmee hij denk ik het Fox-model bedoeld. Dus als een show welke door Fox in een jutezak in de gracht is gegooid toch, ondanks dat Fox hard haar best heeft gedaan de serie te verstoppen door het nooit op dezelfde dag, laat staan tijdstip, als de voorgaande week uit te zenden, enorm populair blijkt te zijn en iedere dvd-box bij uitkomst de verkoop-charts topt. Dan. Dan, dan. Dan! Dan. Dan wil Fox er wel eens over nadenken om de jutezak uit de gracht te vissen en de kittens af te drogen.
Of hij moet bedoelen dat Futurama een kloon van The Simpsons is zoals American Dad dat van Family Guy is. En Family Guy dat van The Simpsons. Maar dat zal wel niet.
*
Ook las ik vandaag dat stukje van Billy West zijn forum. Helemaal gerust ben ik er niet op dat een feature-length aflvering nou even briljant blijft als
een aflevering van 21 minuten en nog wat seconden. Schrijven is schrappen zegt men wel eens, men he, ik niet, ik zeg niet zo veel, en zo hou je bij een strakke 21 minuten alleen maar de mooiste en vlotste scenes over. Als voorbeeld de film van Family Guy, Stewie Griffin - The Untold Story, ondanks dat deze met 88 minuten ruim vier keer zo lang als een tv-aflevering is voegt deze extra ruimte weinig toe. Om niet te zeggen dat het simpelweg slechter is. Daarom tiep ik het. Maar. Ondanks dat ik dus liever een seizoen aan zeker weten briljante afleveringen aangekondigd zie dan een viertal straight-to-dvd-movies dans ik toch zoals mijn mamma me op de wereld heeft gezet rond door de kamer als ik lees dat ze in Augustus aan de dvd's beginnen. Ieeeh! Ieeeh!


* hier keek ik even The Terminal, mijn excuses.


Later als ik groot ben, en een robot, ga ik mijn deur metaalblauwig schilderen en op nummer 00100100 wonen.

eXTReMe Tracker