<$BlogRSDUrl$>

woensdag, december 14, 2005

Popquiz a GoGo 

Net, terwijl ik onderweg was seizoen één van The Simpsons met commentaartrack te gaan kijken, zapte ik nog even langs nederland 3. Daar dus die quiz. Eerst was er Linda, Roos & Jessica met Ademnood. Nostalgisch terugblikken op een periode waarin gelige tanden in Nederland nog op teevee mochten.
Het volgende filmpjes was iets uit 1972, een blanke meneer met korte krullen die zong van: "Holly came from Miami F-L-A/ hitchhiked her way across the U.S.A./ Plucked her eyebrows on the way/ shaved her legs and then he was a she". Jerrel Houtsnee wist dat dit Walk on the wild side was, maar van wie, dat was een raadsel. Onze roze-overhemden dragende presentator, Matthijs van Nieuwkerk, vroeg in opperste verbazing wanneer Jerrel geboren was. Jerrel was zeven in 1972. Ik min tien. Doris Baaten dacht dat het John Cale was, we komen in de buurt, maar voor iemand die nog gedanst heeft erop toch wel een beetje beschamend hoor. Giebel-nicht van de avond, Ara Halici, wees gauw door naar de volgende: Rene van Kooten. Rene wist gelukkig te vertellen dat het Lou Reed was. Goddank. Ik lag al minuten lang naar adem te snakken op de grond voor mijn televisie. En ik moet nodig eens stofzuigen, dus dat is geen pretje.
Gelukkig herstelde Rene bij de volgende vraag de balans onder de kandidaten. Uit welke band Lou Reed nou ook al weer afkomstig was bleek een lastige strikvraag. Het publiek mocht arrogant en zelfverzekerd 100 man sterk: "The Velvet Underground!" roepen.

En Nico is stom.

eXTReMe Tracker