<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, juni 10, 2005

Japan, ik wil je. 

Act 1: Beneden/Bank

De bananenschil op de hoek van de tafel wordt een leeg glas. De film met die kus heeft nog een derde de tijd. Over een half uur zoek ik tussen de kranten die niet de mijne zijn en een tijdschrift dat ik nog maar half betaal, voorbij de Dagravit Totaal 30 massageroller mijn gsm op.
Ik zou zonder die berustend onredelijke kus weg zijn gevlogen, ik ga sowieso zonder iets, net zoals ik weg reed. Alleen? Beklemd? Eenzaam? Bang? Angstig? Paranoïde? Panisch? Ik?

Act 2: Boven/Bed

Het licht in de badkamer brandde nog en ik bedacht me dat het glas naar anijs, het lege glas, dat het lege glas naar anijs rook.

- Hollandse Krielen
Dit Java krielachtige dwerghoen werd al in het midden van de achtiende eeuw in Holland gehouden. Daarmee behoort het tot de oudste dwerghoenderrassen van Europa. Of de patrijs kleurslag al reeds in het jaar 1850 bestond is niet helemaal zeker; als doorgefokt ras echter wel sinds 1882. In Holland werden deze krielen in 1806 erkend en zij kwamen in 1961 door de Duitse fokker K.H. Collatz, Aurich, in de Bondsrepubliek. De erkenning ondervond weinig moeilijkheden, omdat het om een in het buitenland bestaand ras ging.

eXTReMe Tracker