<$BlogRSDUrl$>

zaterdag, juli 24, 2004

Sterrenslag 

De wonderlijke gewaagdheid van het taal overschrijdende nummer Holiday in Spain van niet alleen BlØf maar ook van de Counting Crows, dat met die zanger die hoe langer hoe meer op een verlepte palmboom begint te trekken, trok uiteraard mijn aandacht. Voor het eerst gaf ik het in Renesse op 19 juni tijdens de slotfase van de Ster van Walcheren een duimpje omhoog als een, zeker voor BlØf, vernieuwd in mijn oren klinkend nummer. In al mijn naïviteit, zou ik hier graag aan toe willen voegen. Na dit nummer nog een tiental keren op mij afgevuurd te hebben gekregen begon mij langzaamaan te dagen dat de tekst best wel heel erg ruk is. Om dit te onderbouwen haal ik slechts één regel uit dit nummer aan.
"Mijn schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat."
"I'll be your engine driver in a bunny suit" doet mij dan wel weer eventjes aan een mogelijke glimlach denken, maar dan schiet toch vrij rap het beeld van een zich volledig uitlevend gezicht van Paskal Jakobsen tijdens een verder dood moment voor mijn geestesoog. Mijn dank gaat uit naar Sky Radio voor het ten gehore brengen van dit nummer, zeker ook naar Top of the Pops om mij te tonen hoe dit nummer live ten gehore wordt gebracht.

eXTReMe Tracker