<$BlogRSDUrl$>

zaterdag, mei 08, 2004

That's something a guy like me could never understand 

Mijn wereld schudt op zijn/haar, en daarmee mijn, fundamenten. Al weken, maar ik kan het niet langer voor me houden. Allereerst wat informatie ter situatieschets.

Twee films, tweemaal Tom Hanks, tweemaal The.
Enerzijds is er The Terminal, van Steven Spielberg, waarin Tom Hanks met een Oost-Europees accent achter de douane van een Amerikaanse luchthaven strand. Is dit genoeg handicap voor een oscar? Alwaar, vermoedelijk, dat wel he, een nette comedie met een romance tussen de Oost-Europeese ontheemde Hanks & de Amerikaanse zakenmevrouw, who can get any guy she wants, Zeta-Jones ontstaat.
Anderzijds is er The Ladykillers, van The Coen Borthers, waarin Tom Hanks als een guitige professor, met een sikje & zakdoek, die een guitige bende bijeen raapt en met deze guitge bende een guitige heist of the century plant.

Nu. Het schudden. Mijn positieve anticipatie jegens The Terminal overtreft die van die jegens The Ladykillers.
Nu heeft The Ladykillers nog wel een negerin in een soepjurk, en een aan/aftiteling in Cath me if you can stijl, maar The Terminal zet daar Chi tegenover.
Meneer Spielberg, van Minority Report & Amistad, wint het van The Coen Brothers, van The Big Lebowski & Fargo.

Help?

eXTReMe Tracker