<$BlogRSDUrl$>

zondag, april 11, 2004

"Deelt u Christelijke Pamfletten uit?" 

Hoe een Blogspot aan te vangen? Hoe te zijn als Marten? Zonder een slap, inspiratieloos aftreksel te zijn? Welnu. Mijn poging.

Vandaag was ik naar de Bioscoop, daar het zaterdag was, dan doe je dat. Maar, net zoals je in de kranten en op televisie je niet om, wat liefkozend, "The Passion" wordt genoemd, heen kunt, kan dit ook niet bij een bioscoopbezoek.

   Voorwaar! Bij de ingang stond een man pamfletjes uit te delen, in mijn, dankzij de Greenpeace & De Volkskrant lidmaatschapsleurders van Almere-Stad gewoon geworden, modus van "Nee, dank u." liep ik in eerste instantie vlug langs deze man heen de de bioscoop in om mij daar in de rij te nestelen. Waar ik na eens snel om mij heen te kijken in de rij de ingeving kreeg dat dankzij "The Passion" de beste man wel eens Gristelijke Pamfletten uit zou kunnen delen!
Nu! Naar buiten gehuppeld om het te vragen: "Pardon, deelt u Christelijke Pamfletten uit?" "Zo zou je het kunnen noemen." "Oeh! Dan wil ik er graag eentje!" "*chiechel*"

   Op de voorzijde van deze pracht-pamflet, ja Marc, je krijgt het voor je collectie, staat een stukje Johannes 3:16

   "God houdt zoveel van de wereld dat
   Hij Zijn eniggeboren Zoon Jesus naar
   de aarde stuurde, zodat een ieder die
   in Hem gelooft niet verloren gaat,
   maar eeuwig leven heeft."

Hier wordt mijn eenvoudige hartje helemaal warm van.

   Op de achterzijde prijken twee links, alleerst The Passion Platform Hellevoetsluis
Ik voel me meteen een stuk veiliger nu ik weet dat er ook in Hellevoetsluis een Platform is dat mij bij mijn vragen over The Passion, over de Persoon Jezus, kan helpen.
Vooral de weetjes over de film zijn fijn:

Maria blij met Jezusfilm
De actrice die Maria speelt in Mel Gibsons 'The Passion of the Christ' zegt dat haar grootouders de holocaust overleeft hebben en dat zij de film niet antisemitisch (anti-joods) vindt. 'Als er dan een boodschap in zit, dan vertelt het hoe mensen gemanipuleerd kunnen worden door hun leiders,' vertelde ze.

Waarbij we vrolijk negeren dat de pappa van Mel Gibson de Holocaust als een fabel af doet & dat de kerken soms wel eens een vleugje manipulatie in zich dragen.

Daar dit slechts een kleine greep is raad ik u aan de rest ook te lezen en dichter tot DE HEERE te komen.

   Hops. De tweede link: Enter The Fish
Wederom een quote. Natuurlijk.

Ik ben zelf al tot de conclusie gekomen dat Jezus de waarheid sprak en dan kan je nog maar een gedachte hebben;
wat moet Jezus ongelooflijk veel van mensen, van mij en van jou, gehouden hebben. Hij wist in de tuin wat er Hem te wachten stond. Al was het maar twaalf uur, het waren twaalf uren van onmenselijke pijn. Uit vrije wil koos Hij die weg te gaan, omdat Hij jou en mij voor Hem zag en omdat Hij wist dat het de enige manier was om de fouten weg te nemen die wij hebben hebben gedaan, zodat we later, als we voor God komen, vrij mogen gaan.

   Het moge duidelijk zijn dat ik als ongelovige heel wat mis. Dit kan zelfs een leek zien na zo goed te zijn geïnformeerd dankzij de door de pamflet-meneer voor de bioscoop uitgedeelde pamfletten bij "The Passion".

eXTReMe Tracker