<$BlogRSDUrl$>

donderdag, april 29, 2004

Bankiersbaan/Schrijverstraat 

De geur van een avond roken waait niet langer over van het raam naast het mijne en de zon heeft zich eindelijk een plek blauw en westelijk genoeg verworwen om mijn vensterbank te verwarmen.
De muziek van F#A# en het geluid van het centrum, de busbaan, de overstekende forenzen en consumenten, het vloeit ineen tot de stad om mij heen.
Een flard parfum, of, doodgewoon, geparfumeerde zeep, vindt zijn weg naar mijn derde verdieping. Is het de voorbij schuivende papzak? De zonnebank gebruinde secetaresse van 40+? Of toch gewoon het voorbij roddelende groepje schoolmeisjes.

Hierna ben ik mijn kamer uit gehuppeld, het centrum doorgewandeld, waar ik o.a. een mevrouw die mij in haar eentje aan de zwarte zee deed denken trof, en heb ik uiteindelijk een fles cola en een zak doritos, cool american, want ik heb al twee van die zaken ???? op sinds maandag, gekocht.
De zak dorito's is onder The Shawshank Redemption op gegaan. Waarom staat deze film op nr. 2 bij IMDB? Nu staat daar sowieso op nr. 13 pas de eerste echt fijne film, die met Dmitri. Nou? Waarom? Buiten dat het allemaal hartverwarmend sentiment is, uiteraard, vind ik het wat slaapverwekkend. Maar ja, hoe heb ik ook zo naief kunnen zijn dat een film gebaseerd op een boek van Stephen King iets meer zou zijn dan een film gebaseerd op een boek van Stephen King.

Nu! Met dank aan de digibijbel, een vrijelijke distributie van het netwerk van Goudse Christenen, ook wel Goudvis.

34:2] (34:3) Beth. Mijn ziel zal zich
beroemen in den HEERE; de zachtmoedigen
zullen het horen en verblijd zijn.
34:3] (34:4) Gimel. Maakt den HEERE met
mij groot, en laat ons Zijn Naam samen
verhogen.

eXTReMe Tracker